Hovedmenu
Velkommen
Antal besøg (siden 7/12 2009)
Søg JetDanmark

JetCamp 2022

Jettræf hos Falken MFK

JetPower 2022

Nissetræf/Julefrokost
Online
Seneste forum indlæg

Solgt :)
Skrevet af Carsten G.
29 jun : 09:38

Evt. bytte
Skrevet af B.S.
19 jun : 15:51

Ny pris 14.000, vildt billigt![mere ...]
Skrevet af Carsten G.
14 jun : 18:54

Jeg sælger hermed min Skyrunne[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
09 jun : 20:08

Hej alle,Helsingborg Modellfly[mere ...]
Skrevet af HenrikR
06 jun : 20:22

Ny i æske, fik aldrig installe[mere ...]
Skrevet af JØ
01 jun : 14:43

https://www.youtube.com/watch?[mere ...]
Skrevet af Bayer
28 maj : 21:18

Halv pris, 500,- og de er dine[mere ...]
Skrevet af Carsten G.
28 maj : 15:48

Selv tak, der var god plads på[mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
24 maj : 14:52

Tak for en hyggelig weekend me[mere ...]
Skrevet af GJ
22 maj : 22:58

Der flyves lørdag og søndag De[mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
20 maj : 14:28

Tack
Skrevet af Cometen
16 maj : 21:45

Tack
Skrevet af Cometen
16 maj : 21:45

Tack
Skrevet af Cometen
16 maj : 21:45

Hej NisseDet er en Liebetrau s[mere ...]
Skrevet af PropelLars
16 maj : 21:27

En fråga vad är det för fabrik[mere ...]
Skrevet af Cometen
16 maj : 20:49

Egentlig ikke svært. Kan sagte[mere ...]
Skrevet af PropelLars
12 maj : 21:28

Er det svært at få farten af t[mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
12 maj : 19:34

Hej Henrik :-) Ja det er også [mere ...]
Skrevet af PropelLars
12 maj : 19:15

Tak for en rigtig hyggelig wee[mere ...]
Skrevet af Bayer
10 maj : 22:23

Hej Lars,Jeg gætter på den er [mere ...]
Skrevet af HenrikR
10 maj : 18:58

Tak for sidst.. Super hyggelig[mere ...]
Skrevet af Ole K
09 maj : 22:14

Den flyver omtrent som den ple[mere ...]
Skrevet af PropelLars
09 maj : 16:27

Tak for en hyggelig weekend me[mere ...]
Skrevet af GJ
09 maj : 14:29

Mange tak for en god weekend, [mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
09 maj : 09:11

Da din totale vægt eller skal [mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
09 maj : 09:03

Halløj :) Min trofaste Draken [mere ...]
Skrevet af PropelLars
07 maj : 10:07

Deltager lørdag:-)
Skrevet af JAA
05 maj : 19:59

Kommer fredag og medbringer ca[mere ...]
Skrevet af F. Winther
04 maj : 22:18

Simon og Jeg kigger forbi Lørd[mere ...]
Skrevet af Kim Jørgensen
04 maj : 14:08
Forums
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >> |
![]() Gå til side >> |
Ophavsmand | Indlæg |
PropelLars |
| ||
![]() ![]() ![]() Oprettet: man jun 22 2009, 08:48 Indlæg: 323 | Halløj ![]() Min trofaste Draken har fået et Midlife upgrade som har sparret et par kilo. Nu synes jeg den har fået en tendens til at hoppe lidt ved landing. Før landede den perfekt på hovedhjulene, og næsehjulet havde ingen tendens til at hoppe. Jeg har ikke ændret på landingsstel placering, udførsel etc. Men jeg glemte at markere det CG som den havde. Nu er CG korrekt iflg manualen, og overvejelsen går på om jeg er kommet til at lave den mere hale- eller næsetung. Der er ca 2.6 kg på næsehjulet, og den virker ikke let i næsen. Hovedhjul er 12 cm bag ved CG. Teori: Den er blevet mere næsetung: Hvis jeg lander lidt hårdt på hovedhjulene, vil inertien slå næsehjulet hårdt i banen, og springe op pga. manglende dæmpning i teleskop benet. Den er blevet mere haletung: Den lave vægt på næsehjulet betyder at selv en god landing kan få næsehjulet til at hoppe. Hvad mon er årsdagen til at den nu vil bounce? | ||
Tilbage til toppen |
Michael Nielsen |
| ||
![]() ![]() Oprettet: tor jun 18 2009, 09:31 Indlæg: 723 | Da din totale vægt eller skal vi sige flyverens totalt vægt ![]() Om CG er korrekt eller ej ? Hvordan flyver den når du flyver langsomt f.eks til landing ? Øh, har du fået større indfalds vinkel pga. af den lavere vægt på næsen. ![]() www.jetdanmark.dk | ||
Tilbage til toppen |
PropelLars |
| ||
![]() ![]() ![]() Oprettet: man jun 22 2009, 08:48 Indlæg: 323 | Den flyver omtrent som den plejer. Jeg kan ikke flyvemæssigt mærke at CG er ændret. Men den er også kun lettet med ca. 10%, hvad der svarer til en lille tankfuld, så jeg tænker egentlig ikke at det er vægtens skyld at den vil hoppe. Jeg tror at spørgsmålet er mere generelt: vil en næsetung jet have mere tendens til at hoppe efter den rammer banen første gang, end hvis det samme fly var haletungt? | ||
Tilbage til toppen |
HenrikR |
| ||
![]() ![]() ![]() Indlæg: 364 | Hej Lars, Jeg gætter på den er for næsetung! Men jeg har mest erfaring med helikoptere og er stadig under oplæring i fastvingede fly, så vi skal have nogle af de gamle "rotter" til at uddele lidt erfaring. Mange hilsner Henrik | ||
Tilbage til toppen |
PropelLars |
| ||
![]() ![]() ![]() Oprettet: man jun 22 2009, 08:48 Indlæg: 323 | Hej Henrik ![]() Ja det er også mit gæt, fordi næsen så baskes kraftigere i banen når den rammer på mains. Men man kan også argumentere for det modsatte: Mere haletung giver mindre vægt på næsehjul, som derfor opfører sig mere stift. Og hvis jeg satte den lidt hårdt, så vil den stadig baske i banen, og springe mere op pga. den lavere vægt på nose. Det er svært stof dette her ![]() ![]() | ||
Tilbage til toppen |
Michael Nielsen |
| ||
![]() ![]() Oprettet: tor jun 18 2009, 09:31 Indlæg: 723 | Er det svært at få farten af til landing? Kan du holde næsen oppe. ![]() www.jetdanmark.dk | ||
Tilbage til toppen |
PropelLars |
| ||
![]() ![]() ![]() Oprettet: man jun 22 2009, 08:48 Indlæg: 323 | Egentlig ikke svært. Kan sagtens holde næsen oppe. Den har altid villet lande med 100 kmh, men det er for ikke at lande med for høj alfa - som skaber hale. Der er masser af højderor tilbage når den lander. Syns også den ligger pænt på ryggen, uden ret meget dykror. Jeg føler ikke det har ændret sig. | ||
Tilbage til toppen |
Cometen |
| ||
![]() Oprettet: tor aug 27 2009, 20:36 Indlæg: 21 | En fråga vad är det för fabrikat på din Draken Mvh Nisse | ||
Tilbage til toppen |
PropelLars |
| ||
![]() ![]() ![]() Oprettet: man jun 22 2009, 08:48 Indlæg: 323 | Hej Nisse Det er en Liebetrau skala 1/7 ![]() | ||
Tilbage til toppen |
Cometen |
| ||
![]() Oprettet: tor aug 27 2009, 20:36 Indlæg: 21 | Tack | ||
Tilbage til toppen |
Gå til side >>
Bestyrer: A343, HenrikR |