Hovedmenu
Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:


Husk mig

[ ]
[ ]
Antal besøg (siden 7/12 2009)
Søg JetDanmark
02 september kl 14:00
Jettræf hos Falken MFK

09 september kl 10:00
JetPower 2022

17 september kl 10:00
Jettræf på Flyvestation Værløse

08 oktober kl 10:00
Jettræf på Flyvestation Værløse

22 oktober kl 10:00
Nissetræf/Julefrokost
Online
Gæster: 31
Medlemmer: 0
På denne side: 1
Medlemmer: 348, Nyeste: F. Winther
Seneste forum indlæg
Re: JetCamp uge 31 - 2022
Tak for en hyggelig JetCamp me[mere ...]
Skrevet af GJ
09 aug : 08:14

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Tak for denne gang.. Lidt udfo[mere ...]
Skrevet af Ole K
08 aug : 15:44

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Tak også fra mig, det var rigt[mere ...]
Skrevet af Bayer
07 aug : 22:34

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Mange tak for en god uge i Lin[mere ...]
Skrevet af HenrikR
07 aug : 22:13

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Takker for en super hyggelig u[mere ...]
Skrevet af Keld Hansen
07 aug : 14:42

Re: Ildslukker
Ny pris
Skrevet af B.S.
06 aug : 23:38

Airworld BAE Hawk 1;4,5
Til Salg :Flot og 100% flyvekl[mere ...]
Skrevet af Anders Johansen
05 aug : 10:30

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Andreas Møller og undertegnede[mere ...]
Skrevet af Torben Møller
25 jul : 05:42

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Jeg kommer også og vil gerne s[mere ...]
Skrevet af Mathias JM
23 jul : 16:52

Ildslukker
CO2 jet ildslukker sælges (fyl[mere ...]
Skrevet af B.S.
23 jul : 16:11

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Så må man jo nok melde sig til[mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
22 jul : 13:55

Hysol købes
Jeg vil gerne købe Hysol. Er d[mere ...]
Skrevet af Poul Munch
20 jul : 16:08

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Nu er der ikke så lang tid til[mere ...]
Skrevet af GJ
19 jul : 12:56

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Kommer også, mig og Øglen, 1 d[mere ...]
Skrevet af Bayer
15 jul : 17:16

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Kirsten og undertegnede kommer[mere ...]
Skrevet af Palle Iversen
15 jul : 11:31

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Kommer 2 personer. Begge delta[mere ...]
Skrevet af Ole K
14 jul : 18:22

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Det bliver muligt at køre ind [mere ...]
Skrevet af GJ
13 jul : 15:50

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Hey Venner ,vi glaeder os til [mere ...]
Skrevet af Peter-Hamburg
12 jul : 21:22

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Kommer hele ugen - Camping - 1[mere ...]
Skrevet af Rasmus Glad
12 jul : 19:17

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Dukker selvfølgelig også op he[mere ...]
Skrevet af Laroni
12 jul : 00:13

Skymaster F86 Sabre
Denne modellen har bare noen f[mere ...]
Skrevet af affas
11 jul : 22:18

Slettes
Denne modellen har bare noen f[mere ...]
Skrevet af affas
11 jul : 22:17

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Deltager hele ugen og vil gern[mere ...]
Skrevet af HenrikR
11 jul : 22:02

Re: JetCamp uge 31 - 2022
HejKommer 2 personer, Campingv[mere ...]
Skrevet af JØ
11 jul : 16:00

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Kommer også. 2 personer til ma[mere ...]
Skrevet af Keld Hansen
11 jul : 12:17

Re: JetCamp uge 31 - 2022
Deltager, fællesspisning, telt[mere ...]
Skrevet af JAA
11 jul : 09:12

JetCamp uge 31 - 2022
JetCamp 2022, Lindtorp Flyvece[mere ...]
Skrevet af GJ
11 jul : 02:02

Re: Solgt
..
Skrevet af B.S.
08 jul : 10:19

Re: Skyrunner komplet med Jeti, CTU, airspeed sensor, lys og P20SX
Solgt :)
Skrevet af Carsten G.
29 jun : 09:38

Re: Solgt
..
Skrevet af B.S.
19 jun : 15:51

Forums
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   
Hvorfor er mit fly begyndt at bounce?

Gå til side       >>  
Ophavsmand Indlæg
PropelLars
lør maj 07 2022, 10:07

e107works
Registeret medlem #51
Oprettet: man jun 22 2009, 08:48
Indlæg: 323
Halløj
Min trofaste Draken har fået et Midlife upgrade som har sparret et par kilo. Nu synes jeg den har fået en tendens til at hoppe lidt ved landing. Før landede den perfekt på hovedhjulene, og næsehjulet havde ingen tendens til at hoppe. Jeg har ikke ændret på landingsstel placering, udførsel etc. Men jeg glemte at markere det CG som den havde. Nu er CG korrekt iflg manualen, og overvejelsen går på om jeg er kommet til at lave den mere hale- eller næsetung.

Der er ca 2.6 kg på næsehjulet, og den virker ikke let i næsen. Hovedhjul er 12 cm bag ved CG.

Teori:
Den er blevet mere næsetung: Hvis jeg lander lidt hårdt på hovedhjulene, vil inertien slå næsehjulet hårdt i banen, og springe op pga. manglende dæmpning i teleskop benet.

Den er blevet mere haletung: Den lave vægt på næsehjulet betyder at selv en god landing kan få næsehjulet til at hoppe.

Hvad mon er årsdagen til at den nu vil bounce?
Tilbage til toppen
Michael Nielsen
man maj 09 2022, 09:03
e107works
Registeret medlem #9
Oprettet: tor jun 18 2009, 09:31
Indlæg: 724
Da din totale vægt eller skal vi sige flyverens totalt vægt lavere vil din vægt på næsehjul også være mindre, og der ikke er ændret på fjedre/dæmpning på undestel vil det nok virke for stift og kan ikke absorberer.

Om CG er korrekt eller ej ? Hvordan flyver den når du flyver langsomt f.eks til landing ?

Øh, har du fået større indfalds vinkel pga. af den lavere vægt på næsen.




www.jetdanmark.dk
Tilbage til toppen
PropelLars
man maj 09 2022, 16:27

e107works
Registeret medlem #51
Oprettet: man jun 22 2009, 08:48
Indlæg: 323
Den flyver omtrent som den plejer. Jeg kan ikke flyvemæssigt mærke at CG er ændret. Men den er også kun lettet med ca. 10%, hvad der svarer til en lille tankfuld, så jeg tænker egentlig ikke at det er vægtens skyld at den vil hoppe.

Jeg tror at spørgsmålet er mere generelt: vil en næsetung jet have mere tendens til at hoppe efter den rammer banen første gang, end hvis det samme fly var haletungt?
Tilbage til toppen
HenrikR
tir maj 10 2022, 18:58
e107works
Oprettet: lør sep 10 2011, 15:55
Indlæg: 366
Hej Lars,

Jeg gætter på den er for næsetung! Men jeg har mest erfaring med helikoptere og er stadig under oplæring i fastvingede fly, så vi skal have nogle af de gamle "rotter" til at uddele lidt erfaring.

Mange hilsner
Henrik
Tilbage til toppen
PropelLars
tor maj 12 2022, 19:15

e107works
Registeret medlem #51
Oprettet: man jun 22 2009, 08:48
Indlæg: 323
Hej Henrik
Ja det er også mit gæt, fordi næsen så baskes kraftigere i banen når den rammer på mains.
Men man kan også argumentere for det modsatte: Mere haletung giver mindre vægt på næsehjul, som derfor opfører sig mere stift. Og hvis jeg satte den lidt hårdt, så vil den stadig baske i banen, og springe mere op pga. den lavere vægt på nose. Det er svært stof dette her
Tilbage til toppen
Michael Nielsen
tor maj 12 2022, 19:34
e107works
Registeret medlem #9
Oprettet: tor jun 18 2009, 09:31
Indlæg: 724
Er det svært at få farten af til landing?

Kan du holde næsen oppe.




www.jetdanmark.dk
Tilbage til toppen
PropelLars
tor maj 12 2022, 21:28

e107works
Registeret medlem #51
Oprettet: man jun 22 2009, 08:48
Indlæg: 323
Egentlig ikke svært. Kan sagtens holde næsen oppe. Den har altid villet lande med 100 kmh, men det er for ikke at lande med for høj alfa - som skaber hale. Der er masser af højderor tilbage når den lander.
Syns også den ligger pænt på ryggen, uden ret meget dykror.
Jeg føler ikke det har ændret sig.
Tilbage til toppen
Cometen
man maj 16 2022, 20:49
Registeret medlem #84
Oprettet: tor aug 27 2009, 20:36
Indlæg: 21
En fråga vad är det för fabrikat på din Draken
Mvh Nisse
Tilbage til toppen
PropelLars
man maj 16 2022, 21:27

e107works
Registeret medlem #51
Oprettet: man jun 22 2009, 08:48
Indlæg: 323
Hej Nisse
Det er en Liebetrau skala 1/7
Tilbage til toppen
Cometen
man maj 16 2022, 21:45
Registeret medlem #84
Oprettet: tor aug 27 2009, 20:36
Indlæg: 21
Tack
Tilbage til toppen
Gå til side       >>  
Bestyrer: A343, HenrikR

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF
Powered by e107 Forum System