Hovedmenu
Velkommen
Brugernavn:

Kodeord:


Husk mig

[ ]
[ ]
Antal besøg (siden 7/12 2009)
Søg JetDanmark
Online
Gæster: 31
Medlemmer: 0
På denne side: 1
Medlemmer: 347, Nyeste: Alex Klarskov
Seneste forum indlæg
KingTech 180 G4
KingTech 180 G4Turbinen har kø[mere ...]
Skrevet af Chr. Rasmussen
05 dec : 19:02

Re: Savox og MKS servoer, hvad skal man vælge ?
Hej Henrik,Tak, det gør jeg !l[mere ...]
Skrevet af Bayer
03 dec : 10:34

Re: Savox og MKS servoer, hvad skal man vælge ?
Hej Bjørn,Tror du skal spørge [mere ...]
Skrevet af HenrikR
02 dec : 15:35

Savox og MKS servoer, hvad skal man vælge ?
Hej,Jeg har et par Savox SG 12[mere ...]
Skrevet af Bayer
30 nov : 20:40

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Også tak fra min side, det var[mere ...]
Skrevet af Bayer
26 nov : 13:19

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Tak for sidst.. Det var rigtig[mere ...]
Skrevet af Ole K
25 nov : 16:13

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Må afbestille da arbejde i Jyl[mere ...]
Skrevet af Keld Hansen
24 nov : 14:45

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Husk coronapas, dette er nu ob[mere ...]
Skrevet af HenrikR
22 nov : 20:40

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
VIGTIG UPDATE !Restaurant flam[mere ...]
Skrevet af HenrikR
22 nov : 13:37

Saab Gripen med Xicoy sælges
Saab Gripen fra Phonix med Xic[mere ...]
Skrevet af HenrikR
21 nov : 21:18

Re: Søndags hygge med 3D print
Hvor er de bare søde, rigtig s[mere ...]
Skrevet af HenrikR
21 nov : 21:00

Re: Søndags hygge med 3D print

Skrevet af GJ
21 nov : 17:09

Re: Søndags hygge med 3D print

Skrevet af Michael Nielsen
21 nov : 13:24

Søndags hygge med 3D print
Det er søndag og november = fl[mere ...]
Skrevet af Michael Nielsen
21 nov : 13:23

PowerBox sensorswitch
Kontakt sælges, ubrugt med MPX[mere ...]
Skrevet af HenrikR
20 nov : 22:02

Unilight set til L39 1/5
Komplet set sælges, i original[mere ...]
Skrevet af HenrikR
20 nov : 21:58

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Hej Michael,Hvis det var tilfæ[mere ...]
Skrevet af HenrikR
20 nov : 11:38

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Huber er også med :-)
Skrevet af HUB
19 nov : 22:34

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021

Skrevet af Michael Nielsen
19 nov : 18:58

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Jamen så vil jeg da også gerne[mere ...]
Skrevet af GJ
19 nov : 14:34

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
VIGTIG UPDATE !Restaurant fla[mere ...]
Skrevet af Anders Johansen
17 nov : 16:20

Skymaster F-86 Sabre
Skymaster F-86 Sabre i størrel[mere ...]
Skrevet af affas
15 nov : 22:25

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Det bliver da en fest med alle[mere ...]
Skrevet af HenrikR
15 nov : 22:01

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Keld og jeg deltager også
Skrevet af Ole K
15 nov : 21:11

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Jeg vil også gerne med
Skrevet af Thomas Behrendt
15 nov : 15:37

Re: Batteri fejl
!lol !lol !lol
Skrevet af Rasmus Glad
15 nov : 10:05

Re: Batteri fejl
Det der er tilbage hænger på v[mere ...]
Skrevet af Bayer
14 nov : 22:57

Re: Batteri fejl
For pokker da, hvordan ser fly[mere ...]
Skrevet af HenrikR
14 nov : 22:04

Batteri fejl
Hej,Jeg vil godt advare mod at[mere ...]
Skrevet af Bayer
14 nov : 21:49

Re: Tilmelding i denne tråd til Afterburner, 24. november, 2021
Hej Michael,Det er blevet en o[mere ...]
Skrevet af Bayer
14 nov : 21:46

Forums
<< Forrige indlæg | Næste indlæg >>   
Byggetråd, Tomahawk F5 1:4

Gå til side   <<        >>  
Ophavsmand Indlæg
Martin A.
søn mar 10 2013, 21:52

Registeret medlem #78
Oprettet: søn aug 16 2009, 20:29
Indlæg: 651
Det lyder godt, Jakob. Tusind tak.
Tilbage til toppen
Carsten G.
lør mar 16 2013, 18:49

e107works

Oprettet: ons jun 17 2009, 23:26
Indlæg: 4425
Nogen har SERIØST for meget CAD erfaring
(og tid )











Carsten G.
"Piet Hein: Misundelige mennesker, er mennesker, som har sat sig for lave mål."


Tilbage til toppen
Kasper
lør mar 16 2013, 19:06

e107works
Registeret medlem #11
Oprettet: tor jun 18 2009, 09:57
Indlæg: 1016
ville det ikke være nemmere at lave det end at tegne det?


Kasper H


Better to have too much power and not need it, than need it and not have it

Medlem af 90kW klubben

pm ang. Jetcat, Behotec, BF turbines, Airworld & Emcotec
Tilbage til toppen
Laroni
lør mar 16 2013, 19:42

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 19:07
Indlæg: 421
Måske.
Meeen, nu slipper jeg for at skære 27 forskellige plader, fordi l..... ikke kan sidde hvor det skal.
Man glemmer ALTID et eller andet.
Selvom F5'eren er stor, er der begrænset med plads til det her, så lidt planlægning giver mig en dejlig ro.
( vil helst prøve at forudse så meget som muligt inden jeg går igang )

Der er så allerede rettelser/tilføjelser til den.
Så er det bare at tilføje dem mens det er let. Det er så fordelen ved at gøre det sådan.
( at det så tager tid at tegne stumperne op er noget helt andet, meeen, så har jeg dem jo til den næste jet )
Forresten har jeg leget lidt med turbiner i CAD ( undskyld JETMOTOR )

P160-SE




P160-SX




P200-SX






Skal også lige have tegnet min P100 op.
PS:
Skal nogen af jer bruge en 3D-cad af de ting jeg har tegnet, så bare sig til.
Bruger selv Inventor 13, men ellers er step-filer udemærkede til SW/ProE/AutoCAD osv...
Har lidt af hvert i målfast størrelse.


Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Martin A.
lør mar 16 2013, 19:57

Registeret medlem #78
Oprettet: søn aug 16 2009, 20:29
Indlæg: 651
Cool Benny,

Har du overvejet en Zero Loss Proportional brake valve fra Jettronics i stedet for den en-vejs ventil?
Jeg havde den i min Tucano og den er virkelig god.
Tilbage til toppen
Laroni
lør mar 16 2013, 20:11

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 19:07
Indlæg: 421
Martin, se herunder





Dual til understel op/ned
Zero til break, ta-daaaaa....
Single til løft af næsen.

( Joeh, de er tegnet rigtigt, men mangler lige billedet ovenpå dem ... )

Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Torben pj
lør mar 16 2013, 21:01
e107works
Registeret medlem #312
Oprettet: ons maj 09 2012, 20:28
Indlæg: 96
Hey ,har du haft tid til at kikke på jurrasic ..
Tilbage til toppen
Kasper
lør mar 16 2013, 21:28

e107works
Registeret medlem #11
Oprettet: tor jun 18 2009, 09:57
Indlæg: 1016
Torben pj skrev ...

Hey ,har du haft tid til at kikke på jurrasic ..


det lyder som en sportsjet, så det burde være et nej

Kasper H


Better to have too much power and not need it, than need it and not have it

Medlem af 90kW klubben

pm ang. Jetcat, Behotec, BF turbines, Airworld & Emcotec
Tilbage til toppen
Martin A.
lør mar 16 2013, 21:48

Registeret medlem #78
Oprettet: søn aug 16 2009, 20:29
Indlæg: 651
Nåh ja, Benny - jeg havde glemt dit næseunderstel. Jeg troede de to store ventiler var til understel og døre.
Mangler der så ikke en ventil til døre eller har du servoer på dem?
Tilbage til toppen
Laroni
søn aug 29 2021, 21:40

e107works
Registeret medlem #14
Oprettet: tor jun 18 2009, 19:07
Indlæg: 421
Så er det vist tid til at blive færdig med projektet. Der er faktisk gået næsten 10 år!
Igennem årene er der så sket lidt. Trods alt.
Da, hmmm, tiden jo er gået godt og udviklingen løber, er der jo sket det at jeg jo har anskaffet en 3D printer, samt CNC fræser. De vil naturligvis blive brugt til færdiggørelse.

Weatronic stoppede jeg med at bruge for en del år siden, skiftede til 18MZ, og så igen til Jeti.
Samtidig er der jo kommet en herligt masse telemetriske dimser, som absolut må i F5'eren. Mere om det i næste indlæg.

Nok om det. Nu til lidt opdatering.

Montage af finne og vinger:
Jeg har fundet en måde at skrue sidefinnen på. Ligeledes styrefinnerne / vingerne og fået det lavet. Ved ikke hvordan Tomahawk har tænkt det, men nu sidder der krydsfiner med Hysol på de steder, hvor skruerne sidder og trækker kræfter.






Motor:
Jeg planlagde oprindeligt 2 x P160. Skiftede mening og valgte 2 x P100.
I Lindtorp på JetCamp kom der er godt tilbud fra vores velkendte hollænder: Et par K142 G4. Samme størrelse ( længde og diameter ) som P100, men med noget mere power . Det kunne jeg ikke sige nej til. ( Jeg fik også leget med min A-10'er med 2 P-20'ere deroppe, hvilket jo gik ganske smertefrit, så 2 motorer med lidt mere punch, ser jeg frem til )
Lykkeligvis ?, var jeg ikke blevet færdig med placering og fiksering af bellmouth, thrusttube og motorer. For at være sikker på afstand fra nozzle til indvendig bellmouth/thrusttube ( ca. 3 cm ) og samtidig sikre korrekt centrering af tube og motor, måtte jeg en tur på tegnebrædtet ( naturligvis )
Jeg har tegnet og fremstillet/3D printet en "lære" som jeg har brugt til at få tingene placeret og centreret som jeg gerne vil have dem:











Nu sidder vinkelbeslag, thrusttube, bellmouth og motor lige nøjagtig som jeg vil have det.

Næste skridt bliver:
CNC-fræsning af drejebeslag til landingslys. De første lavede jeg i hånden, så deeeeet bliver nok bedre med CNC
(Jeg var en tur over 3D print af drejebeslaget, men det blev simpelthen for tungt )

Ny udformning af radiobrædt ( Jeti installationen er lidt anderledes + telemetri skal lige planlægges.

Skal også vurdere størrelse af tanke. De medfølgende er 2,5 L / motor. Overvejer et par liter mere, men vægt !!!

Så er der jo et par sidewinder rails, som skal have et par missiler hængende, men der skal jeg have fundet en, vægtmæssigt, let løsning til finnerne. Michael Nielsen er super til missilrør og næse. Virkelig supertyndt og stift, så resten skal selvfølgelig også være i top. Havde tænkt på tynd glasfiber, men det er nok for tungt. Hmmm.


Nå. Der kommer nok snart en ny opfølgning.



Lars Robert Nielsen
OY-8936
Medlem af "The 24g Club"
Tilbage til toppen
Hjemmeside
Gå til side   <<        >>  
Bestyrer: A343, HenrikR

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker denne tråd: rss 0.92 Syndiker this tråd: rss 2.0 Syndiker this tråd: RDF
Powered by e107 Forum System